Sunday 4 September 2011

Doa utk mereka yang bercouple..

~DOA PERTAMA~


Ya Allah..peliharakanlah hubungan kami supaya hubungan kami tidak dicemari oleh dosa-dosa zina..
kekalkanlah hubungan kami..semoga hubungan kami berlanjutan sehingga ke hubungan yang halal..
dan seterusnya,sehingga akhir hayat kami..jika diizinkan oleh-Mu Ya Allah,satukanlah kami di dunia 
dan di akhirat kelak..jauhkanlah hubungan kami dari godaan dan hasutan syaitan yang direjam..
sesungguhnya kami memohon keredhaan-Mu Ya Allah..tentukanlah yang terbaik untuk hubungan
kami..dan satukanlah hubungan kami selamanya..






~DOA KEDUA~


Ya Allah..redhakanlah aku dengan apa yang Engkau tentukan untuk aku ini..sesungguhnya Engkau
Maha Mengetahui,sedangkan aku tidak mengetahui..jika sudah tertulis dia bukan jodohku,maka Engkau buangkanlah perasaan yang ada dalam hatiku ini..jika dia jodohku,maka Engkau lahirkanlah
perasaan cintaku pada dirinya..Ya Allah..jika benar aku bukan tercipta dari tulang rusuk kirinya,
maka aku redha..Engkau tentukanlah yang terbaik untukku..jika Engkau sedang menguji aku 
Ya Allah,maka permudahkanlah ujian ini..aku tahu sesungguhnya Engkau tidak akan menguji 
hamba-Mu itu melampaui batas kemampuannya....




                                     

No comments:

Post a Comment